bekkenpijn

In Nederland is het voorkomen van zwangerschap gerelateerde bekkenpijn bij vrouwen rond de 14e zwangerschapsweek ongeveer 39%.  Bij vrouwen met een voorgeschiedenis van lage rugpijn is dat 65 % . Bij een zwangerschap van 30 weken stijgt dat naar respectievelijk 67 en en 88%.

Bij ZGBP tijdens de zwangerschap is pijn het belangrijkste symptoom. De pijn kan aanwezig zijn ter hoogte van het sacrum, laag in de rug, de bilstreek, al dan niet met uitstraling naar de bovenbenen en/of rondom het schaambeen met mogelijke uitstraling naar de lies en voorzijde van het bovenbeen.

De zwangere vrouwen worden in dit geval meestal doorverwezen naar de geregistreerde bekkenfysiotherapeuten in de regio. Deze hebben vaak een wachtlijst van een aantal weken waardoor deze vrouwen helaas onnodig lang moeten rondlopen met hun klachten.

Binnen onze praktijk werken we volgens de methode van Cecile Röst (https://www.rosttherapy.com). Een bewezen en zeer effectieve methode om zwangere vrouwen te behandelen aan hun ZGBP.

Het behandelaantal ligt meestal tussen 1 en 3 keer. Dan zijn de klachten zodanig afgenomen dat verdere behandeling meestal niet meer nodig is.

De zwangere vrouwen zijn dan al vaak uitbehandeld voordat ze door een bekkentherapeut gezien kunnen worden.

Geen wachtlijst en een afspraak in de avonduren is ook mogelijk. Hierdoor kan er op korte termijn een afspraak ingepland worden.

pijn ballen, scrotum, man
19 jan., 2024