Bekkenfysiotherapie kan een effectieve behandeling zijn voor balpijn. De pijn kan worden veroorzaakt door een aantal factoren, waaronder:

·       Een infectie, zoals een testikelontsteking (orchitis) of een bijbalontsteking (epididymitis)

·       Chronische aandoeningen, zoals prostatitis of urethritis

·       Een blessure, zoals een spierverrekking of -scheuring

·       Triggerpoints

Triggerpoints zijn verkrampte plekken in spieren die pijn kunnen veroorzaken. Ze kunnen worden veroorzaakt door een aantal factoren, waaronder:

·       Overbelasting

·       Trauma

·       Stress

·       Slechte houding

Triggerpoints kunnen pijn veroorzaken in de aangedane spier, maar ook in andere delen van het lichaam. Ze kunnen (zoals triggerpoints in de bekkenbodemspieren en buikspieren) bijvoorbeeld pijn in de bal veroorzaken.

De pijn van een triggerpoint in de bal kan acuut of chronisch zijn. De pijn kan constant aanwezig zijn, maar kan ook in aanvallen optreden. De pijn kan worden verergerd door beweging, maar kan ook rusteloosheid veroorzaken.

Als u balpijn heeft, is het belangrijk om een arts te raadplegen om de oorzaak van de pijn te achterhalen. Als de pijn wordt veroorzaakt door een infectie, kan de arts antibiotica voorschrijven. Als de pijn wordt veroorzaakt door een andere aandoening, kan de arts een andere behandeling voorschrijven.

Bekkenfysiotherapie kan een effectieve behandeling zijn voor balpijn. De bekkenfysiotherapeut zal samen met u een behandelplan opstellen dat is afgestemd op uw individuele situatie.

Een zwart-witfoto van een zwangere vrouw die haar buik vasthoudt.